Kontakt kundeservice:
78 79 78 03

Købsvilkår for CEWE Danmark ApS


Købsvilkårene er senest opdateret 16. april 2024.

1. Generelt
Disse generelle købsvilkår («Købsvilkår») gælder ved bestilling af varer og tjenester fra CEWE Danmark ApS, CVR-nr. 33808518, Søren Frichs Vej 38K, 2., 8230 Åbyhøj, E-mail: support@cewe.dk, telefon: 78 79 78 03 (herefter benævnt «CEWE», «vi» eller «os») via vores hjemmeside: cewe.dk.

Når du gennemfører køb hos CEWE via cewe.dk, indgår du en aftale med CEWE, som omfatter disse købsvilkår, Brugeraftalen, Persondatapolitik og eventuelle særlige vilkår, der gælder for dit køb.

Disse købsvilkår gælder for alt salg af produkter og tjenester fra CEWE til kunder i Danmark. Købsvilkårene udgør sammen med din ordre (bekræftet gennem en ordrebekræftelse fra os med eventuelle tillægsvilkår) en bindende aftale mellem dig som kunde og CEWE som sælger. Kunden er den privatperson eller virksomhed, der er anført som køber ved bestilling. Disse købsvilkår gælder i det omfang, de passer til køb i en fysisk butik.

2. Der er mange måder at indgå aftale med CEWE på

2.1 Hvordan indgås aftalen mellem dig og CEWE?
Du kan indgå aftaler med CEWE ved at handle på vores hjemmeside. Hver gang du handler hos os gælder disse vilkår, ligesom andre særlige vilkår kan gælde i tillæg hertil. Aftalen mellem dig og CEWE er først bindende, når CEWE har accepteret din ordre (ordren er accepteret, når du har modtaget en ordrebekræftelse). Indtil en sådan accept er givet, er CEWE berettiget til at annullere din ordre. Du får besked, hvis vi bliver nødt til at annullere din ordre.

2.2 Hvem kan købe af CEWE?
For at kunne bruge vores tjenester skal du være over 16 år. Vi må kun opbevare og behandle personoplysninger om personer, som er 16 år eller ældre. Hvis du er yngre end 16 år, skal en af dine forældre give samtykke ved at registrere ordren eller oprette en konto med sine egne personoplysninger. For at bruge betalingsløsninger, som involverer køb på kredit, skal du være mindst 18 år gammel.

2.3 Bestilling og ordrebekræftelse
Du gennemfører en ordre ved at sende digitale billeder og angive, hvilke varer du ønsker produceret og bekræfte, at du ønsker at bestille. Du modtager en automatisk ordrebekræftelse fra os via e-mail, når ordren er blevet accepteret. Vi kan levere vores produkter til gyldige adresser i Danmark. Hvis du har din egen brugerkonto hos os, kan du også finde disse oplysninger på "min side" på hjemmesiden. Kontrollér altid, at oplysningerne i ordrebekræftelsen er korrekte.

3. Kundens pligter

3.1 Du er ansvarlig for billeder og kvalitet
Du er selv ansvarlig for formatet og kvaliteten af de billeder, som sendes ved køb af billedprodukter. Hvis billederne ikke kommer tilbage i den ønskede størrelse og f.eks. bliver leveret i 10×13 eller 10×18, selvom du har bestilt i 10×15 størrelse, og det er dette format billedet er taget i, anses dette ikke som en mangel. Det format du sender ind og det type kamera du bruger, kan påvirke resultatet af billedstørrelsen for dit billedprodukt. Kvaliteten af dine billeder forbedres ikke i vores laboratorium. Hvis billedet er taget med en lav opløsning, vil udskrivning og forstørrelser ikke ændre på dette, og det færdige produkt bliver ikke bedre end, hvad kvaliteten af det oprindelige produkt tillader.

3.2 Du skal give korrekte oplysninger
Det er vigtigt at du angiver den korrekte e-mailadresse og andre kontaktoplysninger, når du opretter dig som kunde eller foretager et køb som gæst. Vi sender dig en ordrebekræftelse på e-mail, så snart ordren er gennemført. Hvis du ikke modtager en ordrebekræftelse, bør du logge ind igen og kontrollere din e-mailadresse og tjekke spamfilteret på din e-mail-konto. Kontakt os, hvis du har problemer eller spørsmål.

3.3 Du skal undersøge varen
Når du modtager en vare, skal du hurtigst muligt undersøge denne. Tjek om varen svarer til din ordre, om den er blevet beskadiget under transporten eller om den har andre fejl. Opdager du, at pakken/pakkerne eller varerne kan have transportskade, skal du straks meddele dette. Fremgangsmåde og yderligere information kan findes her eller ved at kontakte kundeservice. Er der andre fejl eller mangler ved leverancen, skal du også hurtigst muligt meddele dette til vores kundeservice. Bliver noget beskadiget eller bortkommet under leveringen, er det afsenderen af forsendelsen, der er ansvarlig for at anmelde til Bring, Postnord eller en anden befragter som angivet for din ordre. Hvis varen ikke svarer til ordren eller har mangler, skal du give os besked i tilfælde af reklamation. Fremgangsmåde og yderligere informaton om fejl eller mangler ved leverancen kan findes her.

3.4 Risikoen for varen
Risikoen for varen overgår til kunden, når varen er overtaget af kunden i henhold til aftalen. Medmindre andet er aftalt, overgår risikoen til kunden, når varen leveres til den aftalte leveringsadresse. Er kunden forbruger overgår risikoen til kunden, når varen er kommet i kundens besiddelse.

3.5 Hvis du misligholder dine pligter som kunde

3.5.1 Hvad kan CEWE gøre
Såfremt kunden ikke betaler eller opfylder de øvrige forpligtelser efter aftalen, og dette ikke skyldes CEWE eller CEWE’s forhold, kan CEWE efter omstændighederne tilbageholde varen, kræve opfyldelse af aftalen, kræve aftalen ophævet samt erstatning fra kunden. CEWE kan også efter omstændighederne kræve renter i henhold til lov om renter og andre forhold ved forsinket betaling ved forsinket betaling, inkassoomkostninger. Betaler kunden ikke, kan CEWE fastholde købet og kræve at kunden betaler købesummen (opfyldelse). Såfremt varen ikke leveres, mister CEWE sin ret, hvis CEWE venter urimelig lang tid med at fremsætte kravet.

3.5.2 Ophævelse og erstatning på grund af kundens misligholdelse
Ved væsentlig betalingsmisligholdelse eller anden væsentlig misligholdelse fra kundens side, kan CEWE hæve aftalen. CEWE kan dog ikke hæve efter at købesummen er betalt. CEWE kan også hæve, hvis kunden ikke betaler indenfor en rimelig yderligere frist for opfyldelse, som CEWE har fastsat. CEWE kan dog ikke hæve mens tillægsperioden løber, medmindre kunden har sagt at han eller hun ikke vil at betale. CEWE kan kræve erstatning fra kunden for økonomisk tab, som CEWE lider som følge af kundens misligholdelse.

3.5.3 Uafhentede pakker
Hvis din ordre returneres uafhentet til os, uden at du har aftalt dette med vores kundeservice, er dine forhold skyld i aftalens manglende opfyldelse. Du vil blive opkrævet omkostninger, herunder til dækning af fragt- og administrationsomkostninger for den uafhentede pakke. Forsendelser med bestilte produkter, der ikke afhentes på posthuset/leveringsadressen, bliver returneret til CEWE. CEWE opbevarer returnerede forsendelser med billedordre i tre måneder, hvorefter de makuleres.

3.5.4 Forsinket betaling
Betaler du ikke købesummen i henhold til aftalen, kan CEWE kræve renter af købesummen i henhold til lov om renter og andre forhold ved forsinket betaling. Ved manglende betaling kan kravet efter forudgående inkassovarsel sendes til inkasso, og du kan herefter blive opkrævet yderligere omkostninger i henhold til lov om renter og andre forhold ved forsinket betaling.

4. Pris og betaling

4.1 Vores priser
Priserne på vores hjemmeside er vist inkl. moms. Eventuelle fragtomkostninger, afhentningsgebyrer og fakturagebyrer tillægges. Den samlede sum vises i ordren, før du bekræfter ordren.

4.2 Om betalingsmetoder

4.2.1 Når du vælger betalingsmetode
Ved bestilling skal du angive, om du vil betale direkte med betalingskort eller med MobilePay. Se de betalingsmetoder du kan vælge som kunde.

4.2.2 Kortbetaling
Du kan betale med debet- eller kreditkort fra VISA eller MasterCard. Der er ingen ekstra omkostninger ved at betale med kort. Korttransaktioner sendes krypteret og på en sikker måde gennem vores udbyder af kortbetalingsløsninger. Ved betaling med kort indtastes kortnummer, kortets gyldighedsperiode og CVC-kode. Det samlede beløb for din ordre debiteres direkte fra din konto. Ved brug af kreditkort trækker CEWE købsprisen fra din konto, når ordren er produceret og skal afsendes. Det er muligt at gemme kortoplysninger for hurtigere og enklere eksekvering af handel. På cewe.dk benytter vi det tyske selskab, Computop GmbH, som leverandør af teknisk betalingsløsning.

5. Fragt og levering

5.1 Fragt
Levering af ordren sker efter de betingelser, der fremgår af fotoprogrammet fra CEWE eller på vores hjemmeside, medmindre du og CEWE har aftalt andet. Vi leverer i hele Danmark. Du kan finde information om fragt og priser under dit ønskede produkt på cewe.dk.

5.2 Pakkesporing
Når din ordre er blevet fremstillet og afsendt, modtager du en e-mail med et sporingsnummer, så du kan spore ordren. Hvis du har registreret et mobilnummer ved bestilling, vil du også modtage en afhentningsbesked på SMS, når pakken/pakkerne er ankommet til dit posthus/post i butik, eller når ordren er klar til hjemlevering.

5.3 Eftersendelse
Vi har ret til at sende en ordre i flere forsendelser eller ændre forsendelsesmetoden, hvis ordren tilsiger, at dette er nødvendigt. Hvis dele af en ordre ikke er på lager, kan vi vælge at afvente afsendelse, indtil hele ordren kan sendes samlet.

6. Fortrydelsesret
Du har efter forbrugeraftaleloven ret til at træde tilbage fra din købsaftale uden begrundelse inden for 14 dage efter den dag, hvor du får varerne i fysisk besiddelse. For at gøre brug af din fortrydelsesret, skal du meddele dette til os pr. Mail eller brev. Vi refunderer dine betalinger uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om fortrydelse af aftalen.

Vi tilbyder dog en 100% tilfredsgaranti på billedprodukter, hvilket betyder, at du kan returnere billedprodukter indenfor 3 uger efter du har modtaget dit billedprodukt, jf. punkt 8.2.

7. Garanti

7.1 Garanti for produkter
Vi viderefører producentens garanti. Garantiperioden kan derfor variere mellem produkter og produktgrupper. Ikke alle produkter er dækket af garantien. Under alle omstændigheder har du som forbruger fortydelsesret og reklamationsret, hvis der er en mangel ved varen efter reglerne i købeloven. I kraft af vores tilfredshedsgaranti har kan du returnere billedprodukter i op til tre uger, jf. punkt 8.2.

7.2 100% tilfredshedsgaranti på billedprodukter
Du kan returnere det/de billedprodukt(er), du har bestilt hos os, inden for tre uger, hvis du fortryder købet, eller hvis produktet/produkterne ikke levede op til dine forventninger. Garantien gælder for alle billedprodukter. Denne tilfredshedsgaranti er gældende i tre uger fra du har modtaget dit billedprodukt. Hvis du på trods af omhyggelig brug og håndtering af det modtagne billedprodukt opdager en grund til at være utilfreds med dit produkt inden for tre uger, genfremstiller vi din ordre eller refunderer købsprisen. For at bruge tilfredshedsgarantien beder vi dig kontakte os og informere os om, at du ikke er tilfreds med dit billedprodukt. Husk at oplyse dit ordrenummer, når du kontakter os. Du bedes kontakte os og sende varen retur.

Bemærk venligst, at tilfredshedsgarantien ikke gælder, hvis du bestiller mere end tre identiske billedprodukter i samme ordre. Denne garanti gælder kun én gang pr. kunde i tilfælde af dårlig kvalitet af indsendt billedmateriale.

8. Reklamation og tilbagebetaling

8.1 Reklamation
Som forbruger har du 2 års reklamationsret vedrørende mangler ved den vare, du har købt. I nogle tilfælde kan du have længere reklamationsret. Hvis du vil påberåbe dig en mangel, skal du meddele dette til CEWE inden for rimelig tid efter, at du har opdaget manglen. Hvis du ikke gør dette mister du retten til at påberåbe dig manglen. Meddelelse givet inden to måneder efter, at du har opdaget manglen, er altid rettidig. Al henvendelse vedrørende reklamationer til CEWE skal rettes skriftligt til support@cewe.dk.

8.2 Yderligere bestilling af samme billedprodukt
Vi kan levere flere eksemplarer af dit billedprodukt, hvis du giver os besked, inden vi har slettet dit billedprodukt. Som standard rutine sletter vi din uploadede ordre seks uger efter din ordre. Omlevering kræver, at vi stadig har en kopi af dit uploadede billedprodukt.

8.3 Forsinkelser
Levering af en ordre sker normalt i overensstemmelse med det, der er anført i ordrebekræftelsen, men der kan opstå forsinkelser som følge af forsinket levering fra leverandører eller andre uforudsete omstændigheder. CEWE vil i videst muligt omfang sørge for, at kunden holdes orienteret. Som forbruger har du ret til at hæve købet, hvis din ordre bliver væsentligt forsinket, og du ikke accepterer et nyt leveringstidspunkt.

8.4 Om tilbagebetaling ved almindelige køb
Hvis du hæver købet som følge af forsinkelse, eller gør brug af fortrydelsesretten, betaler vi det fulde beløb inklusive fragt tilbage uden unødig forsinkelse og senest inden for 14 dage efter modtagelsen af forespørgslen. I tilfælde af en godkendt reklamation vil du få refunderet hele købsbeløbet inklusive fragt uden unødig forsinkelse og senest inden for 14 dage fra vi har modtaget din vare.

9. Returnering
Hvis du af forskellige årsager ønsker at returnere et produkt, du har købt i onlinebutikken, skal du underrette os på forhånd. Kontakt os venligst via e-mail til support@cewe.dk.

10. Personopplysninger

10.1 Om hvordan CEWE behandler personoplysninger
Vi behandler alle personlige oplysninger på en sikker måde. Vi deler ikke private oplysninger og videregiver ikke på anden måde sådanne oplysninger til en tredjepart. Vi behandler personoplysninger som angivet i vores Persondatapolitik. Hvis du ønsker information om vores brug af cookies, henvises til vores cookierklæring på cewe.dk.

10.2 Deling af personoplysninger
For at tilbyde vores billedprodukter bruger vi infrastrukturen og softwaren fra CEWE’s koncernselskab i Tyskland. CEWE’s koncernselskab i Tyskland fremstiller vores billedprodukter. For at de kan fremstille din ordre, skal de behandle visse personoplysninger om dig.

CEWE Tyskland:
CEWE Stiftung & Co. KGaA
Meerweg 30 – 32
D - 26133 Oldenburg
Deutschland
CVR HRB3519 Oldenburg

Repræsenteret i Danmark ved:
CEWE Danmark ApS
Søren Frichs Vej 38K, 2.
8230 Åbyhøj
CVR-nr: 33808518

Vi sender kun de personoplysninger og billeddata, der er nødvendige for at behandle din ordre og eventuel efterfølgende service og kommunikation. De personoplysninger, vi indsamler og behandler, er dit navn, din e-mailadresse, din private adresse, dit telefonnummer og lignende identifikationsoplysninger. Efter du har foretaget et køb, sender vi i samarbejde med Trustpilot e mail, hvor du kan give feedback på, hvordan du oplever vores ydelser og produkter.

Hvis du køber et billedprodukt hos os, sender vi dig en mail efter at du har modtaget produktet, hvor du bliver bedt om at deltage i en simpel undersøgelse kaldet NPS (Net Promoter Score). I denne mail er der et link til en simpel formular med spørgsmål, som er frivillige at besvare, så vi kan forbedre vores produkter, services og kundehåndtering.

11. Ophavsrettigheder
Kunden er alene ansvarlig for, at uploadede billeder ikke overtræder lovgivning, moral og etik. Brugeren er ligeledes ansvarlig for at sikre, at uploadede billeder ikke krænker andres ophavsret eller andre rettigheder. Skulle brugeren uploade et billede, der fører til, at der rejses erstatningskrav mod CEWE, påtager brugeren sig alene alt ansvar for processen og erstatning. Kunden er forpligtet til at tilbagebetale CEWE alle advokatomkostninger og andre omkostninger, som CEWE har afholdt som følge af tredjemands henvendelse og/eller indledning af retssag mod CEWE, vedrørende en potentiel krænkelse af tredjemands immaterielle rettigheder. Hvis CEWE bliver opmærksom på, at disse regler ikke overholdes, forbeholder CEWE sig retten til at informere alle relevante myndigheder.

12. Ansvarsbegrensninger

12.1 Generelle forbehold
Vi tager forbehold for forkert lagerstatus, tastefejl og forkerte produktbilleder. Vi gør dog opmærksom på, at billederne er tiltænkt som illustrationer, og at der kan forekomme nogle afvigelser fra produktets udseende eller indholdet af produktpakken. Vi forbeholder os retten til at annullere eller ændre hele/dele af en ordre, hvis varen er udsolgt eller udgået af vores sortiment samt retten til at begrænse antallet af enheder pr. bestilling. For aftaler med erhvervsdrivende forbeholder vi os retten til at afvise eller ændre hele/dele af en ordre, hvis der er sket en urimelig fejl i prisopgørelsen. CEWE påtager sig intet ansvar for materiale gemt på eller via vores hjemmesider. Brugeren er ikke berettiget til erstatning, hvis materiale gemt på hjemmesiden går tabt eller beskadiges.

12.2 Force majeure
Er CEWE forhindret i at levere eller udføre pligtig omlevering, eller bliver en sådan leveringsforpligtelse urimeligt byrdefuld som følge af en arbejdskonflikt eller enhver anden omstændighed, som parterne ikke kan kontrollere, såsom brand, krig, mobilisering eller uforudsete militære indkaldelser af lignende omfang, rekvisition, beslaglæggelse, valutarestriktioner, oprør og optøjer, mangel på transportmidler, generel varemangel, reduktion i udbuddet af drivkraft, samt mangel på eller forsinkelse af leverancer fra underleverandører eller producenter som følge af sådanne forhold som omtalt i dette punkt, er CEWE fritaget for ethvert ansvar udover i tilfælde af reklamation at kreditere den til den mangelfulde vare svarende købspris.

13. For erhvervskunder gælder bestemte vilkår
De regler, som gælder for forbrugere, gælder ikke for erhvervskunder. Købsbetingelserne indeholder bestemmelser om fortrydelsesret og forbrugerkøb, der ikke gælder for erhvervskunders køb. Personer, der handler på vegne af en virksomhed, skal være tegningsberettiget, have prokura eller fuldmagt til at forpligte den virksomhed, som den pågældende afgiver ordre på vegne af. I tilfælde af manglende tegningsret eller fuldmagt forbeholder CEWE sig ret til at fakturere personen fuldt ud i det omfang virksomheden ikke betaler inden for rimelig tid. CEWE har ejendomsforbehold på varen, indtil kunden har afhentet ordren og/eller betalt hele ordrebeløbet inklusive fragtomkostninger samt eventuelle renter og omkostninger. Bestemmelsen om ejendomsforbehold gælder kun for erhvervskunder.

14. Andre bestemmelser
Købsbetingelserne skal være underlagt og fortolket i overensstemmelse med dansk lovgivning. Tvister mellem kunden og CEWE skal løses i mindelighed. Kan tvisten ikke løses i mindelighed, kan hver af parterne indbringe tvisten for de almindelige domstole i København. For forbrugere kan det rigtige værneting være forbrugerens hjemting. Særlige betingelser såsom yderligere betingelser nævnt i en ordrebekræftelse har forrang i forhold til disse generelle købsbetingelser. Såfremt visse bestemmelser i disse Købsbetingelser er eller bliver ugyldige, påvirker det ikke gyldigheden af de øvrige bestemmelser. Resten af aftalens vilkår forbliver bindende for både CEWE og dig.

15. Kontaktinformation
Du kan tage kontakt til CEWE Danmark ApS på telefon, e-mail eller via post. Du kan også tage kontakt til os i kundeservice via chatten på hjemmesiden.

E-mail: support@cewe.dk
Brev: Cewe Danmark ApS
Søren Frichs Vej 38K, 2.
8230 Åbyhøj
Telefon: +47 78 79 78 03

Brugeraftale fra CEWE Danmark


Version af 16. april 2024

1. Om CEWE Danmark
CEWE Danmark ApS med CVR-nr. 33808518 («CEWE» eller «vi»/«oss») er Europas ledende producent af personlige fotoprodukter. CEWE er ansvarlig for hjemmesiden cewe.dk. Vi fokuserer på høj kvalitet og kundetilfredshed, og arbejder aktivt med at tilpasse os en verden i konstant forandring. Det er vigtig for os at dine billederne altid bliver trykt på kvalitetsprodukter, uanset om du bruger billederne i en CEWE FOTOBOG, eller om de bliver til et CEWE Vægbillede. Denne aftale om brug af CEWE’s hjemmesider og tjenester («Brugeraftale») indgår du som kunde med CEWE. Ved at registrere dig med en brugerkonto på cewe.dk, bruge vores tjenester online eller ved at foretage en betaling for en tjeneste eller et produkt fra CEWE, accepterer du Brugeraftaleen og CEWE’s Persondatapolitik, der præsenteres for dig, før du registrerer eller bruger vores tjenester. Ved køb skal du også acceptere vores Købsvilkår. Disse dokumenter udgør sammen med eventuelle yderligere vilkår oplyst af CEWE for dit køb aftalen mellem dig som kunde og CEWE som sælger. Denne brugeraftale gælder alle tjenester CEWE tilbyder både på hjemmesiden. Afhængigt af hvad du bruger på vores hjemmesider gælder forskellige dele af denne Brugeraftale.

2. Aftalens varighed og ændringer
Betingelserne gælder fra den dag, du har oprettet dig som bruger eller på anden måde har accepteret disse vilkår, enten ved at du køber et produkt hos CEWE, eller ved at du bruger vores tjenester. For at købe et produkt eller en service skal du acceptere brugeraftalen og øvrige vilkår. Aftalen løber indtil den opsiges af en af Parterne, eller ved at du lukker din brugerkonto. Hvis du ikke er aktiv på din konto i 3 år, betragter vi brugerkontoen som inaktiv og brugeraftalen som opsagt. Du kan til enhver tid opsige Brugeraftalen med øjeblikkelig virkning ved at sende en e-mail til support@cewe.dk eller ved at tilgå Min Konto på cewe.dk og slette din bruger. Vi har ret til at ændre vilkårene i brugeraftalen. Hvis vi laver større ændringer (ændringer, der er vigtige for dig), vil vi informere dig om disse, så du har mulighed for at godkende de nye vilkår. Sådanne ændringer kan for eksempel være, at vi ønsker at behandle dine personoplysninger til et nyt formål. Hvis du ikke ønsker at acceptere de nye vilkår, kan du opsige Brugeraftalen på samme måde som nævnt ovenfor. Vi kan foretage små ændringer i vilkårene, såsom ændring af vores kontaktoplysninger, uden forudgående varsel.

3. Tjenester fra CEWE

3.1 Generelt om tjenester
Denne Brugeraftale gælder for alle tjenester du bruger fra CEWE via vores hjemmeside.

3.2 Brugerkonto
Brugerkonti er gratis og åbne for alle personer, der er fyldt 16 år. Ved tilmelding skal du oplyse dit mobilnummer, e-mailadresse, navn og adresse. Du er selv ansvarlig for, at de oplysninger, du giver om dig selv, er korrekte og opdaterede.

3.3 Bestilling af produkter
Købsaftalen mellem dig og CEWE er først bindende, når vi har accepteret din ordre, og du har modtaget en ordrebekræftelse. Indtil du har modtaget en ordrebekræftelse, er CEWE berettiget til at annullere din ordre. Vi vil informere dig, hvis vi er nødt til at annullere din ordre. For at bruge vores tjenester skal du være over 16 år. Du afgiver en ordre ved at indsende digitale billeder og angive, hvilke varer du ønsker produceret. Når ordren er accepteret, modtager du en ordrebekræftelse, og Brugeraftalen anses dermed for indgået.

3.4 Ordrebekræftelse
Du skal angive en korrekt e-mailadresse ved køb af tjenester. Så snart ordren er gennemført, sender CEWE en ordrebekræftelse til din registrerede e-mail. Ordrebekræftelsen indeholder information om hvilke produkter du har købt, pris og leveringsadresse. Modtager du ikke en ordrebekræftelse, skal du logge ind igen og tjekke den registrerede e-mailadresse, samt tjekke spamfilteret på din e-mail-konto

3.5 Reklamaton og fortrydelsesret
Du har ret til at reklamere over dit køb, og til at bruge fortrydelsesretten i overensstemmelse med vores gældende lovgivning og vores købsbetingelser.

3.6 Kundeservice
Kundeservice har ret til at kontakte dig direkte vedrørende en ordre eller generelt om dit kundeforhold.

4. Privatliv
For at du kan bruge vores tjenester og oprette en bruger på vores hjemmesider, er det en forudsætning, at vi kan registrere og behandle de nødvendige personoplysninger om dig. Vi er ansvarlige for opbevaring og anden behandling af dine personoplysninger i overensstemmelse med databeskyttelseslovgivningen. Oplysningerne behandles med det formål at tilbyde dig ydelser og opfylde aftalen med dig om at levere produkter eller ydelser. Læs venligst vores Persondatapolitik på cewe.dk for yderligere detaljer om privatliv. Hvis du har spørgsmål, ønsker adgang til de personoplysninger, vi har om dig, eller ønsker disse rettet eller slettet, fordi oplysningerne er forkerte, kan du til enhver tid kontakte os som anført i punkt 11, eller logge ind på Min konto på eller på cewe.dk. Vi er forpligtet til at give dig adgang som angivet i vores Persondatapolitik.

5. Opfyldelse af købsaftalen
Som en del af aftalen med dig debiterer vi dig med den betalingsmetode, du ønsker. I nogle tilfælde betyder det, at vores leverandører behandler personoplysninger om dig. Ved køb gælder vores almindelige Købsvilkår i tillæg til denne Brugeraftale.

6. Opfyldelse af aftale om fragt og levering
Vi bruger fragtførere til at transportere varen fra os til dig. Hvis du bestiller varer hos os, forpligter du dig til en sådan fragtførers leveringsbetingelser og CEWE’s købsbetingelser. CEWE’s vilkår vil blive præsenteret for dig, før du bekræfter dit køb. Vi deler personoplysninger med vores fragtførere, så de kan transportere din ordre til dig. Som en del af vores kontraktopfyldelse ved køb af fysiske produkter, sender vi dig en meddelelse om, at din pakke er sendt, og hvornår den er klar til afhentning. Når din ordre er blevet behandlet, modtager du en e-mail med et sporingsnummer, så du kan spore ordren. Hvis du har registreret et mobilnummer ved bestilling, vil du også modtage en afhentningsbesked på SMS, når pakken/pakkerne er ankommet til posthuset/posten i butikken, eller når ordren er klar til hjemlevering. Hvis du har valgt at afhente din ordre i en butik, modtager du en afhentningsbesked på SMS og/eller mail, så snart ordren er klar til afhentning i butikken.

7. Tjenester tilbudt af tredjeparter

7.1 Generelt om tredjepartstjenester
Via vores tjenester kan det være muligt for dig at tilknytte dig tjenester, der tilbydes af andre end os (en tredjepart). Det gælder f.eks hvis du køber et produkt, der skal sendes til dig eller foretager en betaling. Bemærk venligst, at der kan gælde andre betingelser fra tredjeparter. Du skal acceptere disse for at bruge produkter eller tjenester, som vi ikke tilbyder direkte. CEWE er ikke ansvarlig for tjenester leveret af tredjeparter. Det, du foretager dig med tredjepartstjenester, er et forhold mellem dig og en sådan tredjepart.

8. Ophavsret
Alt indhold på cewe.dk er beskyttet af ophavsret og markedsføringslovgivning og tilhører CEWE. Ingen tekst, billeder, produktinformation eller andet må kopieres eller downloades uden gyldig tilladelse eller udtrykkeligt samtykke fra CEWE.

9. Force Majeure
Hvis der opstår en situation, som gør det umuligt for os at opfylde vores forpligtelser i henhold til disse vilkår, eller en situation, der efter normale køberetlige regler anses for Force Majeure, ophører vores forpligtelser, så længe den ekstraordinære situation består. Eksempler herpå er lovændringer, arbejdskonflikter, strejker, lockout eller andre forhold uden for parternes kontrol, såsom krig, oprør, brand, oversvømmelse, eksplosion, indgreb fra offentlige myndigheder eller at netværket er nede på grund af fejl, der ikke kan henføres til parterne.

10. Tvistløsning
Denne Brugeraftale skal være underlagt og fortolkes i overensstemmelse med dansk lovgivning. Tvister mellem Kunden og Sælgeren skal løses i mindelighed. Kan tvisten ikke løses i mindelighed, kan hver af parterne indbringe tvisten for de almindelige domstole i København . For forbrugere kan rette værneting være forbrugerens hjemting.

11. Kontaktinformation
Kunden kan kontakte CEWE via e-mail, telefon eller post. Du kan også kontakte os via kundeservice i chatten på hjemmesiden.

Telefon: +47 78 79 78 03
E-mail: support@cewe.dk

Post:
CEWE Danmark ApS
Søren Frichs Vej 38K, 2.
8230 Åbyhøj